הרס ופינוי במעלה רחבעם – מתעדכן

    דוד קורצווייל | צילום: תצפית No Comments on הרס ופינוי במעלה רחבעם – מתעדכן
    14:39
    15.05.24
    אתר קול חי No Comments on הראשון שרמז על התרגיל בחוק הגיוס: רוטמן ב'קול חי'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכנות תצפית מדווחת כי הבוקר הגיעו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב למאחז גבעת רחבעם בגוש עציון על מנת לפנותו.

    בעוד כוחות מג"ב משטרה ומנהל אזרחי, נערכים סביב הבתים המיועדים לפינוי לפני תחילת ההרס, נעצר לפתע הפינוי בצו בג"צ, בתחיחלה יצאה שמוע כי הצו הוצא לאחר שתושבי המקום הציגו לבית המשפט תיעוד המעיד על רכישת הקרקעות.

    אולם דוברות בית המשפט הבהירה כי אין שום צו על תנאי שיצא. "דוברות בתי המשפט הוציאה הודעה כי מתן צו על תנאי בעניין מעלה רחבעם לא היה ולא נברא, אך עם זאת מהמועצה האזורית עציון מתעקשים בפני סוכנות תצפית כי הם ביצעו את הרכישה, והוצא צו ביניים לעצירת ההרס". עוד נודע לסוכנות תצפית כי מח"ט עציון אל"מ עמית ימין התעקש לקבל אישור מפורש מרמ"ש איו"ש לביצוע ההרס לאחר השמועות בגין הצו.

    אנשי שדולת א"י בכנסת מסרו לסוכנות תצפית: "הרס הבתים במעלה רחבעם הוא שיא של אכיפת חוק מפלה ודראקונית, שמתבטאת בצווי התיחום, צוים שגובשו ונחתמים אך ורק נגד יהודים. גם העובדה שהצלחנו למנוע את הריסת הרוב הגדול של המאחזים המתוחמים, אינה מצדיקה את ההרס המתבצע כעת. נפעל לביטולם של צוי התיחום כמו גם לכל אכיפה מפלה".

    ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל מסר לסוכנות תצפית: "לצערנו ממשלת ישראל תחת הכרזת ריבונות מלאה על כל מרחבי יהודה שומרון ובקעת הירדן וישום החזון עליו נבחרה של הרחבה וחיזוק ההתיישבות ממשיכה בפעולות הריסה ונכנעת ליועצים משפטיים ולבג"ץ. כל הריסת בתים היא ביטוי לחולשה ולרפיון באחיזתנו בארץ ישראל. אך אנו לא נרתע ולא נשקוט נמשיך לבנות להתרחב ולהכות שורשים בגוש עציון ובכל מקום. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה. הגיעה העת להכריז קבל עם ועולם על ריבונותנו על הארץ הזאת. הכרזת ריבונות על כל שטחי המולדת ביהודה, שומרון, בנימין הר חברון ובקעת הירדן כמוה כהכרה בזכותנו הבלעדית והבלתי מעורערת על ארץ ישראל כולה. וזוהי גם הדרך היחידה לשים סוף לסכסוך המתמשך עם הפלסטינים ולהבהיר לעולם כולו כי עם ישראל שב לארצו שולט בכולה ומתכוון להישאר כאן לנצח".



    0 תגובות